Uwaga kierowcy! Przy okazji głosowania w sprawie Pakietu Mobilności Parlament Europejski przegłosował obowiązek posiadania tachografu w busach.
Obowiązek posiadania tachografu w busach został zawarty w Rozporządzeniu nr 561/2006 z dnia 15 marca 2006 roku. Dotyczy on pojazdów, których DMC przekracza 2,4 t.
W wyniku przegłosowania poprawki nr 373, w odniesieniu do materii minimalnych wymogów dotyczących maksymalnego dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, minimalnych przerw oraz dziennego i tygodniowego czasu odpoczynku, pojazdy o DMC powyżej 2,4 t mają zostać włączone do stosowania Rozporządzenia nr 561/2006.
Te same wymagania dla busów i ciężarówek
Przegłosowanie Pakietu Mobilności oznacza, że regulacje dotyczące czasu pracy kierowców, odbierania odpoczynków i przerw, wcześniej wymagane jedynie dla ciężarówek uregulowane w Rozporządzaniu, wedle projektowanych zmian zostaną rozciągnięte na busy wykorzystywane w międzynarodowym transporcie drogowym rzeczy. Wymogi te powiązane są bezpośrednio z obowiązkiem posiadania na pokładzie pojazdu tachografu rejestrującego okresy jazdy, innej pracy, dyżuru i odpoczynku.
Termin wdrożenia nie jest jeszcze znany
Zmiany w brzmieniu zaakceptowanym przez Parlament Europejski zostały skierowane, zgodnie z procesem prawotwórczym, do Rady Unii Europejskiej. Ostateczny kształt regulacji nie jest więc jeszcze ogłoszony. W związku z zasadniczym znaczeniem potencjalnych zmian dla unijnych przewoźników, w przypadku wejścia w życie nowych przepisów zostanie wyznaczony odpowiedni okres przejściowy, pozwalający na ich wdrożenie.
Czytaj więcej:
Koniec z oszukiwaniem tachografów?
DMC, naciski osiowe, dopuszczalne wymiary pojazdów w Europie
Dodaj komentarz