Obowiązek posiadania tachografu w busach

Obowiązek posiadania tachografu w busach

Uwaga kierowcy! Przy okazji głosowania w sprawie Pakietu Mobilności Parlament Europejski przegłosował obowiązek posiadania tachografu w busach.

Obowiązek posiadania tachografu w busach został zawarty w Rozporządzeniu nr 561/2006 z dnia 15 marca 2006 roku. Dotyczy on pojazdów, których DMC przekracza 2,4 t.

W wyniku przegłosowania poprawki nr 373, w odniesieniu do materii minimalnych wymogów dotyczących maksymalnego dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, minimalnych przerw oraz dziennego i tygodniowego czasu odpoczynku, pojazdy o DMC powyżej 2,4 t mają zostać włączone do stosowania Rozporządzenia nr 561/2006.

Te same wymagania dla busów i ciężarówek

Przegłosowanie Pakietu Mobilności oznacza, że regulacje dotyczące czasu pracy kierowców, odbierania odpoczynków i przerw, wcześniej wymagane jedynie dla ciężarówek uregulowane w Rozporządzaniu, wedle projektowanych zmian zostaną rozciągnięte na busy wykorzystywane w międzynarodowym transporcie drogowym rzeczy. Wymogi te powiązane są bezpośrednio z obowiązkiem posiadania na pokładzie pojazdu tachografu rejestrującego okresy jazdy, innej pracy, dyżuru i odpoczynku.

Termin wdrożenia nie jest jeszcze znany

Zmiany w brzmieniu zaakceptowanym przez Parlament Europejski zostały skierowane, zgodnie z procesem prawotwórczym, do Rady Unii Europejskiej. Ostateczny kształt regulacji nie jest więc jeszcze ogłoszony. W związku z zasadniczym znaczeniem potencjalnych zmian dla unijnych przewoźników, w przypadku wejścia w życie nowych przepisów zostanie wyznaczony odpowiedni okres przejściowy, pozwalający na ich wdrożenie.

Czytaj więcej:

Koniec z oszukiwaniem tachografów?

DMC, naciski osiowe, dopuszczalne wymiary pojazdów w Europie

Głosowanie w sprawie pakietu mobilności




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.