Płaca minimalna w Niemczech – Ile według ustawy powinien zarabiać Twój Kierowca?

Płaca minimalna w Niemczech – Ile według ustawy powinien zarabiać Twój Kierowca?

Płaca minimalna w transporcie Niemcy - 8,5 Euro/H

 

Odpowiadamy na komentarz poniżej: „skąd ten przelicznik”

8,50 brutto (płaca minimalna)

8 godzin pracy dziennie x 5 dni = 40 x 4 tyg. = 160 godzin

4,18 kurs historyczny EUR <-> PLN

Odpowiadamy na komentarz: dotyczący diet
W skład płacy minimalnej dieta nie jest wliczana. Dieta stanowi dodatkowy koszt przedsiębiorcy wynikający z odrębnych uregulowań.

Odpowiadamy na komentarz: co do czasu pracy
Płaci się za efektywny czas pracy. Przyjęte rozliczenie czasu zależy od przyjętego w zakładzie pracy. Jest takich bodajże 9 w Kodeksie Pracy. Jeśli jest praca, to musi być płaca. Wyszystko jest w tacho.




7 Komentarze

  1. Ale kierowca pracuje więcej aniżeli 8h dziennie.
    Zakładając że zaczynam pracę w poniedziałek rano o godz 7.00 i kończę wieczorem o 19.00 gdzie w tym czasie jechałem 9h a 3 godziny były czasem na pauzę i załadunki+rozładunki………Ile mam w takim razie czasu pracy w poniedziałek 12h??czy 9h????

  2. Mam taki wzor na przeliczanie wynagrodzenia na stawke godzinowa w EUR: stawka godzinowa: placa zasadnicza+suma diet i ryczaltow za okreslona ilosc dni/mc- 214,6EUR= suma/168h(ilosc dni przepracowanych ogolnie/mc=stawka godzinowa
    Nie wiem co by mogla oznaczac ta wartosc w rownaniu 214,6
    Prosze o podpowiedz i pozdrawiam

  3. Liczba, którą podajesz odnosi się moim zdaniem do kwoty pomniejszającej płacę minimalną. Zgodnie z rozporządzeniem SvEV wynosi ona 452 Euro/30 (dni)= 15, 1 EUR
    Przy założeniu 16 dni pracy w Niemczech, które zostało użyte w tym przykładowym wyliczeniu kwota powinna wynosić 15, 1 EUR x 16 dni = 241, 6 EUR
    I w tym miejscu wydaje mi się, że popełniłeś błąd ponieważ wpisałęś 214, 6 EUR zamiast 241, 6 EUR

    W związku z wskazana kwota tj. 214, 6 EUR:
    – nie jest stałą wartością, którą dokładnie w tej wysokości należy stosować przy każdym wyliczeniu
    – stanowi kwotę pomniejszającą płacę minimalną w oparciu o określoną liczbę dni pracy w Niemczech

  4. Proszę o informację – Jeśli kierowca dostanie przelewem co najmniej kwotę, którą podajecie w tym wykresie czyli 5684,80zł. i na nią składać się będą podstawa brutto + diety i ryczałt za nocleg (pomniejszone o te minimum żywieniowe chyba 223 euro) to możemy być spokojni, że jest wszystko ok? nawet jeśli w Niemczech spędził 10 dni, 5 w Szecji i 5 w Polsce? Ważna jest tylko dokumentacja udowadniająca np. sposób wyliczenia?

  5. Odpowiadając na pytanie, precyzujemy:

    Należy prowadzić ewidencję godzin przepracowanych na terenie Niemiec. Za zewidencjonowane godziny pracy należy wypłacić wynagrodzenie w wysokości 8,5 euro brutto na co należy mieć potwierdzenie.

    W przypadku kontroli przede wszystkim sprawdzane będą przede wszystkim 4 dokumenty:
    – rozliczenie czasu pracy;
    – rozliczenie wynagrodzenia za okres pracy na terenie Niemiec wg stawki 8,50 euro brutto;
    – umowa o pracę / ewentualnie w razie istnienia takiego dokumentu odpowiedni aneks;
    – dowody wypłaty wynagrodzenia.

    2.
    Jedynym kursem euro, który należy stosować przy MiLoG jest kurs kwartalny:
    Kurs na I kwartał roku 2015 wynosił: 1 euro = 4,20664 zł.
    Kurs na II kwartał roku 2015 wynosił 1 euro = 4,27833 zł.
    Kurs na III kwartał roku 2015 wynosi: 1 euro= 4,01801 zł.
    Kurs na IV kwartał roku 2015 wynosi: 1 euro= 4,15237 zł.

    3.
    W skład płacy minimalnej, przy ewentualnym zastosowaniu odpowiednich potrąceń może być wliczana dieta.

    4.
    W przypadku kierowców na chwilę obecną do czasu pracy za który należy się wynagrodzenie w wysokości 8,5 euro brutto zaliczanym jest:
    – czas prowadzenia pojazdu jako realizacja podstawowego obowiązku kierowcy
    – czas pozostawania w gotowości do pracy jako drugi kierowca w kabinie (w tym zakresie być może
    będą wprowadzane zmiany jednak nie ma na razie żadnego oficjalnego stanowiska)
    – czas oczekiwania na załadunek/rozładunek, jeżeli czas załadunku nie jest znany (jeżeli czas jest
    znany, okres oczekiwania może stanowić bezpłatną przerwę w pracy)
    – czas rozładunku/załadunku, jeżeli kierowca musi w nim w jakiś sposób uczestniczyć (jeżeli
    kierowca nie musi w nim uczestniczyć, czas ten może stanowić bezpłatną przerwę w pracy)
    – czyszczenie i serwisowanie pojazdu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.