Płaca minimalna w Niemczech – Ile według ustawy powinien zarabiać Twój Kierowca?

Płaca minimalna w Niemczech – Ile według ustawy powinien zarabiać Twój Kierowca?

Płaca minimalna w transporcie Niemcy - 8,5 Euro/H

 

Odpowiadamy na komentarz poniżej: “skąd ten przelicznik”

8,50 brutto (płaca minimalna)

8 godzin pracy dziennie x 5 dni = 40 x 4 tyg. = 160 godzin

4,18 kurs historyczny EUR <-> PLN

Odpowiadamy na komentarz: dotyczący diet
W skład płacy minimalnej dieta nie jest wliczana. Dieta stanowi dodatkowy koszt przedsiębiorcy wynikający z odrębnych uregulowań.

Odpowiadamy na komentarz: co do czasu pracy
Płaci się za efektywny czas pracy. Przyjęte rozliczenie czasu zależy od przyjętego w zakładzie pracy. Jest takich bodajże 9 w Kodeksie Pracy. Jeśli jest praca, to musi być płaca. Wyszystko jest w tacho.

7 Komentarze

  1. Do tego nalezy dodać diety? Jeżeli tak to 49 euro za dzien przy 20 dniach to 4096 zł plus pensja minilalna 5684 zł to wynosi 9780 zł. Firmy tego nie wytrzymają.

  2. Ale kierowca pracuje więcej aniżeli 8h dziennie.
    Zakładając że zaczynam pracę w poniedziałek rano o godz 7.00 i kończę wieczorem o 19.00 gdzie w tym czasie jechałem 9h a 3 godziny były czasem na pauzę i załadunki+rozładunki………Ile mam w takim razie czasu pracy w poniedziałek 12h??czy 9h????

  3. Mam taki wzor na przeliczanie wynagrodzenia na stawke godzinowa w EUR: stawka godzinowa: placa zasadnicza+suma diet i ryczaltow za okreslona ilosc dni/mc- 214,6EUR= suma/168h(ilosc dni przepracowanych ogolnie/mc=stawka godzinowa
    Nie wiem co by mogla oznaczac ta wartosc w rownaniu 214,6
    Prosze o podpowiedz i pozdrawiam

  4. Liczba, którą podajesz odnosi się moim zdaniem do kwoty pomniejszającej płacę minimalną. Zgodnie z rozporządzeniem SvEV wynosi ona 452 Euro/30 (dni)= 15, 1 EUR
    Przy założeniu 16 dni pracy w Niemczech, które zostało użyte w tym przykładowym wyliczeniu kwota powinna wynosić 15, 1 EUR x 16 dni = 241, 6 EUR
    I w tym miejscu wydaje mi się, że popełniłeś błąd ponieważ wpisałęś 214, 6 EUR zamiast 241, 6 EUR

    W związku z wskazana kwota tj. 214, 6 EUR:
    – nie jest stałą wartością, którą dokładnie w tej wysokości należy stosować przy każdym wyliczeniu
    – stanowi kwotę pomniejszającą płacę minimalną w oparciu o określoną liczbę dni pracy w Niemczech

  5. Proszę o informację – Jeśli kierowca dostanie przelewem co najmniej kwotę, którą podajecie w tym wykresie czyli 5684,80zł. i na nią składać się będą podstawa brutto + diety i ryczałt za nocleg (pomniejszone o te minimum żywieniowe chyba 223 euro) to możemy być spokojni, że jest wszystko ok? nawet jeśli w Niemczech spędził 10 dni, 5 w Szecji i 5 w Polsce? Ważna jest tylko dokumentacja udowadniająca np. sposób wyliczenia?

  6. Odpowiadając na pytanie, precyzujemy:

    Należy prowadzić ewidencję godzin przepracowanych na terenie Niemiec. Za zewidencjonowane godziny pracy należy wypłacić wynagrodzenie w wysokości 8,5 euro brutto na co należy mieć potwierdzenie.

    W przypadku kontroli przede wszystkim sprawdzane będą przede wszystkim 4 dokumenty:
    – rozliczenie czasu pracy;
    – rozliczenie wynagrodzenia za okres pracy na terenie Niemiec wg stawki 8,50 euro brutto;
    – umowa o pracę / ewentualnie w razie istnienia takiego dokumentu odpowiedni aneks;
    – dowody wypłaty wynagrodzenia.

    2.
    Jedynym kursem euro, który należy stosować przy MiLoG jest kurs kwartalny:
    Kurs na I kwartał roku 2015 wynosił: 1 euro = 4,20664 zł.
    Kurs na II kwartał roku 2015 wynosił 1 euro = 4,27833 zł.
    Kurs na III kwartał roku 2015 wynosi: 1 euro= 4,01801 zł.
    Kurs na IV kwartał roku 2015 wynosi: 1 euro= 4,15237 zł.

    3.
    W skład płacy minimalnej, przy ewentualnym zastosowaniu odpowiednich potrąceń może być wliczana dieta.

    4.
    W przypadku kierowców na chwilę obecną do czasu pracy za który należy się wynagrodzenie w wysokości 8,5 euro brutto zaliczanym jest:
    – czas prowadzenia pojazdu jako realizacja podstawowego obowiązku kierowcy
    – czas pozostawania w gotowości do pracy jako drugi kierowca w kabinie (w tym zakresie być może
    będą wprowadzane zmiany jednak nie ma na razie żadnego oficjalnego stanowiska)
    – czas oczekiwania na załadunek/rozładunek, jeżeli czas załadunku nie jest znany (jeżeli czas jest
    znany, okres oczekiwania może stanowić bezpłatną przerwę w pracy)
    – czas rozładunku/załadunku, jeżeli kierowca musi w nim w jakiś sposób uczestniczyć (jeżeli
    kierowca nie musi w nim uczestniczyć, czas ten może stanowić bezpłatną przerwę w pracy)
    – czyszczenie i serwisowanie pojazdu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.