Szykują się rewolucyjne zmiany w przepisach transportowych u naszych zachodnich sąsiadów. Od 2023 roku mają obowiązywać nowe stawki opłat drogowych w Niemczech. Mają one przestać zależeć tylko od normy Euro oraz ilości osi.
Nowe stawki opłat drogowych w Niemczech zależne od emisji CO2
Niedawno wspominaliśmy o nowej taryfie opłat drogowych w Niemczech od 1 stycznia 2019. Tymczasem już szykują się kolejne. W 2023 roku niemieckie opłaty drogowe będą także zależały od emisji CO2, tj. od zużycia oleju napędowego przez dany silnik.
Ile zapłaci przewoźnik?
W planach jest wprowadzenie bardzo przejrzystego cennika – każdy przewoźnik miałby płacić 80 euro za 1 tonę CO2, jaką wyemituje jego pojazd. Obowiązującym przelicznikiem byłby oficjalny katalog emisji CO2.
Zniżka dla korzystających z paliw alternatywnych
Przewidziane są przywileje dla posiadaczy pojazdów zasilanych paliwem alternatywnym. Wszystkich korzystających z gazu ziemnego w formie płynnej (LNG) lub sprężonej (CNG) ma obowiązywać 75-procentowa zniżka. Z tego też powodu Niemcy zapowiadają wielkie inwestycje w stacje tankowania gazu płynnego.
Ograniczenie emisji CO2
Pomysł wprowadzenia nowego systemu to inicjatywa niemieckiego federalnego Ministerstwa Transportu. Nowe stawki opłat wpisałyby się w ogólnokrajową, a nawet ogólnoeuropejską walkę z emisją CO2. Celem jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla w Niemczech o dokładnie 42 procent.
Czytaj więcej o zmianach przepisów:
Nowe zasady wyprzedzania w Belgii
Nowe oznaczenia paliwa na dystrybutorach
Niemcy: Nowe opłaty drogowe od 2019 roku
Płaca minimalna w Europie w 2019 roku – AKTUALIZACJA
Dopuszczalne wymiary pojazdów w Europie
Źródło: [Media]
Dodaj komentarz