Głosowanie w sprawie Pakietu Mobilności

Głosowanie w sprawie Pakietu Mobilności

 UWAGA! Mamy dla Was nowe informacje w sprawie Pakietu Mobilności, o którym pisaliśmy już tutaj. 4 czerwca na posiedzeniu Komisji Europejskiej odbyło się głosowanie w sprawie Pakietu Mobilności. Ustalenia niosą nowe zmiany dla branży

Pakiet Mobilności – co się zmieni?

Przedstawiamy najistotniejsze zmiany dla branży transportowej:

  1. Wyłączenie transportu międzynarodowego i tranzytu z płacy minimalnej. Tylko kierowcy wykonujący operacje kabotażowe objęci zostaną płacą minimalną danego kraju.
  2. Organizacji czasu pracy w zakresie regularnych odpoczynków tygodniowych. Firmy transportowe będą musiały organizować czas pracy w taki sposób, aby raz na trzy tygodnie kierowcy mogli wrócić do domu lub do innej wybranej przez siebie lokalizacji w celu odbioru tygodniowego odpoczynku.
  3. Przyśpieszenie kontroli i kontroli drogowych – w celu zwalczania naruszeń związanych z czasem pracy, okresami odpoczynku, operacjami kabotażowymi i delegowaniem kierowców. Szybsze udzielanie odpowiedzi przez państwa członkowskie oraz minimalna liczba „uzgodnionych kontroli”, w tym przez przedstawicieli dwóch lub więcej państw członkowskich.
  4. Zmiany dotyczące kabotażu. Operacje kabotażowe mają być dozwolone w państwie członkowskim, w którym dokonano dostawy międzynarodowej lub w sąsiadującym państwie członkowskim, w drodze powrotnej do państwa członkowskiego przewoźnika, przez łącznie siedem dni. W ciągu 7 dni działania kabotażowe w jednym państwie członkowskim powinny być ograniczone do 48 godzin, aby zapobiec ich przeprowadzaniu w sposób systematyczny, który zniekształca rynki krajowe. Kabotaż nie byłby dozwolony w tym samym kraju przed upływem 72 godzin po powrocie pojazdu do państwa, w którym przewoźnik jest zarejestrowany.
  5. Kary dla nadawców, spedytorów, wykonawców i podwykonawców, którzy wiedzą lub powinni wiedzieć, że przewoźnicy naruszają przepisy.
  6. Objęcie przepisami unijnymi pojazdy przekraczające 2,4 t.
  7. Walka z firmami typu skrzynki pocztowe – wymóg „rzeczywistej i stałej obecności” w państwie członkowskim, w którym są zarejestrowane. Weryfikacja poprzez częstotliwość załadunku i rozładunku towarów w kraju rejestracji oraz wystarczającą liczbę miejsc parkingowych dla swoich pojazdów.

Poczytaj więcej o płacy minimalnej, zmianach w ustawie o transporcie drogowym oraz zmianach w mocowaniu ładunków.

Na podstawie: koben.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.