Na rynku transportowym świadczenie usług najwyższej jakości jest kluczowe dla przetrwania w branży. Nasz kierowca i my sami powinniśmy mieć tego świadomość.
By osiągnąć wysoki poziom satysfakcji klienta, niezmiernie ważne jest, by każdy w organizacji znał swoją rolę . Jako kierowca spełniasz rolę ekstremalnie ważną. Jesteś wizytówką firmy na drodze i u klienta. Twoje pozytywne i profesjonalne nastawienie determinuje bezpośrednio poziom satysfakcji klienta.
Jaka jest zatem rola kierowcy?
- Raportowanie wszelkich opóźnień i problemów na drodze. Kiedy dzwonić?
– gdy w drodze do klienta natrafisz na utrudnienia, np korki, roboty drogowe
– po godzinie od przybycia do klienta nie nastąpił rozładunek/załadunek
– ty lub klient stwierdzicie jakiekolwiek zastrzeżenia co do opakowań i wagi
– towar jest uszkodzony
– towaru jest zbyt mało, zbyt dużo lub jest nieprawidłowo zapakowany
– po każdym rozładunku/załadunku
– w przypadku innych odstępstw wymagających raportowania
- Pozostawanie w zasięgu
Tak jak ważne jest raportowanie opóźnień etc, tak samo klient będzie wymagał od kierowcy, by ten pozostawał w stałym zasięgu, na wypadek nieprzewidzianych okoliczności, zmiany zlecenia etc.
- Przestrzeganie reguł bezpieczeństwa i przepisów wewnętrznych na terenie klienta
– noś wyposażenie ochronne – kask, okulary, buty ochronne, kamizelkę fluorescencyjną
– nie pal
– nie przekraczaj dopuszczalnej prędkości
– przestrzegaj kierunków jazdy, znaków poziomych i pionowych
– nie pozostawiaj po sobie śmieci
– …
- Zachowanie kultury osobistej
Nigdy nie kłóć się z klientem, służbami drogowymi, innymi władzami. Zamiast tego natychmiast skontaktuj się ze swoim dyspozytorem.
- Systematyczne sprawdzanie wyposażenia naczepy
– nieuszkodzona linka celna
– plandeka w dobrym stanie, należycie zapięta
– deski zabezpieczające dobrze zamocowane i w odpowiedniej ilości
– należyte umiejscowienie pasów po rozładunku
– sprawne nogi podporowe
– wszelkie braki w wyposażeniu należy natychmiast zgłaszać dyspozytorowi
- CMR / POD
Kierowca musi upewnić się, że posiada odpowiednią ilość kopii CMR oraz komplet dokumentów wymaganych do transportu. Jakiekolwiek różnice między danymi zawartymi na CMR a towarem mogą prowadzić do obciążenia kierowcy powstałymi z tego tytułu kosztami.
Dodaj komentarz