Szczegóły nowych transakcji Finnlines

Finnlines sprzedał niedawno dwa statki, co wyraźnie pokazuje negatywne skutki zbliżających się w 2015 roku nowych regulacji w obszarze SECA (specjalnych strefach kontroli emisji).
Pasażersko-towarowy prom Finnhansa, zbudowany w 1994 roku w Polsce, został zakupiony przez Grupę Grimaldi za 30 milionów euro (37,5 milionów dolarów).

Jednocześnie uzgodniono umowę z Grimaldi Line dotyczącą skonwertowania czarteru MS Finnarrow do transakcji zakupu za kwotę 32,5 milionów euro (43,4 milionów dolarów). Od lipca 2013 roku MS Finnarrow operował między Włochami a Grecją jako Euroferry Brindisi.
Przypomnijmy, że Grupa Grimaldi posiada 70-procentowy pakiet kontrolny w Finnlines. Na helsińskiej giełdzie podkreślono, że sprzedaż odbyła się według stawek rynkowych.
W informacji prasowej podano także, że oba statki wycofano z powodu braku rentowności i nadmiernej zdolności przewozowej na rynku.
62,5 miliona euro (78,5 milionów dolarów), które zasiliło budżet Finnlines, spowodowało wzrost kapitału własnego spółki o 40 % w czwartym kwartale.
Ostatnio Finnlines oświadczył również, że weźmie udział w przetargu ogłoszonym przez polskie Ministerstwo Skarbu, którego celem jest sprywatyzowanie Polferries.
Polferries, państwowy operator promowy, posiada flotę trzech promów działających na trasach Gdańsk-Sztokholm, Świnoujście – Szczecin, Kopenhaga – Ystad w Szwecji.
Jeżeli transakcja sprzedaży przebiegnie pomyślnie, trasy zostaną dopasowane do bałtyckiej sieci połączeń operatora Finnlines, co pozwoli mu również na dodanie do oferty nowych portów.




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*