Śmierć polskiego kierowcy niedaleko Calais

Gwałtowny wzrost liczby napaści na samochody ciężarowe i kierowców będących w trasie oraz odpoczywających na parkingach to efekt trwającej już kilka lat integracji z uchodźcami.

20 czerwca 2017r. …

Tego dnia we wtorek, około 4 nad ranem doszło do tragedii na odcinku autostrady A16, znajdującym się o kilkanaście kilometrów na wschód od Calais. Grupa imigrantów zbudowała prowizoryczną blokadę, wymuszając zatrzymanie pojazdów ciężarowych. Niestety, kierowca polskiego vana nie zdążył wyhamować, czego skutkiem było uderzenie w poprzedzający pojazd. W efekcie samochód stanął w płomieniach, zaś polski kierowca zginął na miejscu.

Media informują o zatrzymaniu 9 migrantów, gdzie 4 z nich oskarżono o spowodowanie śmierci polskiego kierowcy. Większość z zatrzymanych stanowią niepełnoletni Erytrejczycy, co jest zastanawiające w obliczu przyjmowania uchodźców wojennych przez UE podczas, gdy w Erytrei nie ma żadnej wojny.

Nielegalne praktyki

Ustawianie przez imigrantów prowizorycznych barykad to nie jedyna forma wymuszania konkretnych zachowań na kierowcach. Transportowcy informują o porozrzucanych gałęziach oraz pniach drzew. Alarm podnoszony przez kierowców w związku z nielegalnymi praktykami nie pozostał bez odpowiedzi. Władze francuskie podejmując odpowiednie kroki starały się przeciwdziałać tego typu sytuacjom. Efekty podjętych działań możemy obserwować chociażby na przykładzie wtorkowej tragedii.

Poprzez swoje działania, muzułmańscy imigranci próbują zatrzymać ciężarówki, a następnie wedrzeć się do środka pojazdu z nadzieją na przedostanie się do Wielkiej Brytanii. Od dłuższego czasu, akcje organizowane przez nielegalnych imigrantów zaczęły przyjmować bardziej drastyczny obrót. W mediach można usłyszeć o napadach na kierowców, którym po brutalnym pobiciu rabowano ładunek. Powyższe działania odbywają się już nie tylko na trasie, ale i na parkingach.

Co może zrobić kierowca?

W dobie coraz większego zagrożenia dla transportowców bezpieczną opcją jest jazda w podwójnej obsadzie. Dodatkowo kierowcy radzą parkować tylko na parkingach, gdzie znajdują się duże skupiska samochodów ciężarowych, bądź w miejscach dobrze oświetlonych z monitoringiem. Wśród sympatyków legalizacji posiadania broni można usłyszeć głosy, aby wprowadzić prawo zezwalające kierowcom na dostęp do broni.

Szef MSW Francji zapowiada wzmocnienie sił porządkowych o kolejnych 150 policjantów. Na pytanie, czy powyższe działanie doprowadzi do zaprzestania nielegalnych praktyk, będziemy w stanie odpowiedzieć już niedługo.

Kryzys imigracyjny a przyszłość

Już teraz polski rząd wydaje ok. 60 mln złotych rocznie na utrzymanie imigrantów, gdzie większość z nich pochodzi ze wschodu. Zgodnie z informacjami, na jednego imigranta przypada 1300 zł miesięcznie. W momencie sprowadzenia muzułmańskich imigrantów do kraju, koszta utrzymania drastycznie wzrosną. Niestety, wiele osób alarmuje o roszczeniowej i wygodnej postawie imigrantów, dlatego można spodziewać się, iż kwota 1300 zł będzie dla nich zaledwie ułamkiem tego, co w ich mniemaniu, powinni dostawać. Efektem tego może być drastyczny wzrost napadów rabunkowych na samochody ciężarowe, ponieważ pojazdy przewożące dużą ilość ładunku są cennym łupem.

Na koniec warto zadać pytanie, czy Polska jest w stanie pozwolić sobie na tak duże wydatki. Czy w prawie 40 milionowym kraju, gdzie jeszcze pod koniec 2015 roku skrajne ubóstwo dotykało aż 6,5% społeczeństwa, zaś zagrożonych ubóstwem (poniżej 1078 zł miesięcznie na osobę) było 6,5 miliona obywateli, jest aż tak dużo pieniędzy na pomoc dziesiątkom tysięcy imigrantów? Może  powinniśmy w pierwszej kolejności poświęcić czas i pieniądze na poprawę warunków życia w Polsce, zwiększenie płac, a przede wszystkim obronę polskich interesów – szczególnie obszaru TSL – przed krajami, które chcą narzucić swoją wolę jednocześnie próbując zniszczyć polską branżę transportową.

 

Źródło: rmf24.pl, biznes.onet.pl




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.