Redukuj koszty z eco drivingiem

Na sierpień, Profesor Zdzisław Kordel prognozuje, że średni koszt 1 wozokilometra wyniesie  3,40 zł (0,82 EUR).

Prognoza Profesora Zdzisława Kordela oznacza, że średni koszt jednego kilometra w sierpniu będzie niższy o 8,88 % w porównaniu do średniomiesięcznego kosztu 1 km w 2014 roku*.

Warto zwrócić uwagę, że to właśnie koszty materiałów pędnych i eksploatacyjnych stanowiły w sierpniu najwyższy udział procentowy (36,3 %) w całkowitej strukturze kosztów miesięcznych działalności firmy transportowej.  Wnioskuje się zatem, że to właśnie na te koszty powinno się w szczególności zwracać uwagę w celu redukcji kosztów całkowitych.
Koszty paliwa można ograniczyć  poprzez dbanie o sprawność silnika, stan opon, zwracając uwagę na styl jazdy kierowców a także, w ramach możliwości, inwestując w nowoczesne aerodynamiczne pojazdy.
Eco driving
Z badań wynika, że styl jazdy kierowcy odpowiedzialny jest za ok. 25-40% spalania. Procenty możemy przełożyć na realne pieniądze, które mogłyby zostać w kieszeni przewoźnika, gdyby kierowcy przestrzegali kilku podstawowych zasad.
Wśród zasad eco drivingu czyli ekologicznej jazdy wymienić można: umiejętne posługiwanie się gazem i hamulcem, nienadużywanie sprzęgła, zmienianie biegów przy odpowiednich obrotach, unikanie niepotrzebnego obciążenia, regularne sprawdzanie stanu technicznego pojazdu, rozsądne używanie klimatyzacji, obserwowanie i analizowanie drogi, zachowywanie prawidłowych odstępów między pojazdami, a także stosowanie zasady ograniczonego zaufania wobec innych kierowców.
Szacunek średniego kosztu  jednego wozokilometra w sierpniu 2015
Jak podaje Profesor Zdzisław Kordel  na  poziom kosztów, w sierpniu, będą składały się poszczególne zmienne:
– koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych –  1,23 zł (36,3% całkowitego kosztu).
– koszt usług remontowych, napraw i ogumienia – 0,16 zł (4,7% całkowitego kosztu).
– amortyzacja, leasing i inne –  0,37 zł (10,8 % całkowitego kosztu).
-koszt wynagrodzenia i delegacji kierowców wliczając w to ZUS –  0,82 zł (24,1 % całkowitego kosztu).
– koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu –  0,22 zł (6,4% całkowitego kosztu).
-koszt opłat drogowych i promów –  0,46 zł (13,7% całkowitego kosztu).
-pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,14 zł (4,0% całkowitego kosztu).
W jakim celu badamy średni koszt jednego kilometra?
Znajomość struktury kosztów jest niezbędna do prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorstwa. Koszty bada się w celu porównania swojego poziomu z innymi podmiotami na rynku, a także aby ustalić właściwy poziom cen na realizację określonych usług lub wytworzenie produktów.
Przy dużej ilości podmiotów transportowych na rynku oraz ograniczonej możliwości podwyższania cen na produkty i usługi, działalność gospodarcza firmy powinna polegać na redukcji kosztów i poszukiwaniu ich optymalizacji w celu powiększania z okresu na okres wpływów finansowych.
Specyfikacja kosztów i stałe zależności, z których mogą wynikać różnice znajdą Państwo pod adresem:
Dane zobrazowano na infografice:     
sierpniowa prognoza kosztu jednego kilometra Profesora Kordela

    * wyniki za I półrocze 2014 roku.

O ecodrivingu można dowiedzieć się więcej oglądając film:

 

Zobacz również:
 
 
 




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.