Drzwi kontenera

Drzwi kontenera a przynajmniej większość z nich, mają standardowo cztery lub pięć belek poprzecznych na drzwiach. Kontenery zwyczajnie otwierane są z ziemi lub z podwozia. W obu przypadkach położenie rygli otwierających znajduję się w miejscu dość niewygodnym do operowania. W najlepszym wypadku rygle powinny znajdować się na wysokości kierowcy, mniej więcej na odcinku między jego nadgarstkiem a ramieniem.
Technika otwierania drzwi kontenera jest dość istotna. W pierwszej kolejności otwieramy rygle z prawego skrzydła drzwi, przesuwając oba tak daleko, jak tylko się da. Powinno to być ponad 90 stopni, co w większości przypadków powinno samoczynnie spowodować uruchomienie mechanizmu otwierającego drzwi kontenera. Następnie należy złapać pionowe belki w obie ręce i pociągnąć do siebie używając do tego całego ciała, jednak  nie tyle mięśni rąk/pleców/kręgosłupa co całego ciała i mięśni nóg.
Jeśli drzwi ciężko otworzyć w ten sposób, zdejmujemy rygle z lewej strony, chwytamy za rygle na prawych drzwiach i pociągamy mocno do siebie. Jeśli i to nie pomaga, musimy zwrócić się do kogoś z pomocą, by ten otwierał jedno skrzydło, podczas gdy my zajmiemy się drugim.

Do kontuzji dochodzi w momencie, gdy frustracja osoby próbującej otworzyć kontener bierze górę nad dobrą praktyką, a jeśli kierowca dodatkowo postanowi skorzystać z pomocy łomu lub wózka widłowego, to przeważnie nie kończy się dobrze.

Dlaczego więc tak ciężko otworzyć drzwi kontenera?

Częstą tego przyczyną jest przemieszczający się wewnątrz kontenera ładunek. Bardzo ważne jest, by odbierając kontener zwrócić uwagę na to, czy drzwi trzymają pion i poziom  a ich góra i dół znajdują się w jednej linii. Należy również zwrócić uwagę na ślady korozji, która również może uprzykrzyć życie osobie otwierającej kontener. Uszczelka drzwi może być uszkodzona, co równie skutecznie uniemożliwia otwarcie drzwi kontenera. Uszczelki te są giętkiej konstrukcji, jednak gdy dochodzi do ich uszkodzenia, stają się twarde i powodują zacinanie się zamkniętych już drzwi kontenera.W porze zimowej bardzo często jest to również skutkiem przedostania się wody, która następnie zamarza, między drzwi, zwłaszcza w transporcie o kontrolowanej temperaturze.

Dobra praktyka w posługiwaniu się drzwiami kontenera nakazuje, by do otwierania drzwi przywiązywać dużą staranność. Fundamentalne dla drzwi kontenera jest staranne się nimi posługiwanie i sam proces ich utrzymania.

Uwaga! Jeśli armator udostępni nam kontener, który chcemy załadować, a  którego drzwi nie możemy otworzyć, odeślijmy go z powrotem!

Jeśli natomiast jest już załadowany, nie pozostaje nam nic innego, jak zastosowanie się do w.w instrukcji.
Otwierając taki kontener należy jednak pamiętać o towarze, który przy otwieraniu drzwi z impetem może przez te drzwi po prostu wylecieć powodując szkody. I nie mówię tutaj o uszkodzeniu towaru, lecz ciała.
We wszystkich przypadkach należy mieć świadomość tego, że drzwi kontenera są duże i ciężkie, a zatem należy traktować je z zachowaniem zasad bezpieczeństwa oraz zgłaszać właściwym osobom wszelkie podejrzenia dotyczące ich stanu.




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.