10 złotych zasad prewencji

01.       Podczas odbierania “pustego kontenera”: sprawdzić, czy wewnątrz i na zewnątrz kontenera nie ma uszkodzeń.

Podczas odbierania “załadowanego kontenera”: sprawdzić, czy kontener nie jest uszkodzony na zewnątrz.
02.       Podczas odbierania załadowanego kontenera należy sprawdzić czy są wszystkie plomby, czy numer plomby jest prawidłowy, czy wszystkie plomby są nienaruszone,…
03.       W przypadku uszkodzeń i/lub nieprawidłowych/braku plomb na terminalu należy poprosić 
         re-check (ponowną kontrolę)
04.       Podczas załadunku towarów:
o    w obecności kierowcy: ładunek nie odpowiada normom (m.in. złe opakowanie, zewnętrzne uszkodzenia, niewystarczające zabezpieczenie ładunku – zanotować na liście przewozowym)
o    jeśli kierowca jest nieobecny: zanotować zastrzeżenie na liście przewozowym (“kontener załadowany przez nadawcę, a następnie zaplombowane plombą o numerze ….” – “said to contain)
05.       Po załadowaniu towarów sprawdzić list przewozowy przed podpisaniem go (czy dostaliśmy wszystkie dokumenty wymienione na liście przewozowym, ilość palet, numer plomby…)
06.       Jeśli nadawca zakłada plombę: przed odjazdem należy sprawdzić plombę i porównać jej numer z numerem na liście przewozowym.
Po każdym kolejnym załadunku kierowca musisam założyć plombę i zamek kontenera.
Numer plomby również należy wymienić na liście przewozowym.
Plomba i zamek muszą znajdować się na kontenerze do czasu dostarczenia go do miejsca przeznaczenia lub do miejsca zdjęcia (nabrzeże, rampa, terminal kolejowy)
07.       Należy się zatrzymywać tylko w sytuacjach awaryjnych.  Zawsze należy zatrzymywać się na strzeżonym parkingu, kontener zaparkowany drzwiami jak najbliżej stałej przeszkody, należy zabierać ze sobą dokumenty pojazdu, zabezpieczać drzwi dodatkowym zamkiem, po każdym zatrzymaniu sprawdzać plombę.
08.       Obowiązek tajemnicy: nie wolno rozmawiać z nikim na temat rodzaju ładunku, trasy lub miejsca przeznaczenia towarów.
09.       Dostarczenie/rozładowanie załadowanego kontenera do miejsca przeznaczenia lub rozłączenia (nabrzeże, rampa, terminal kolejowy):
o    W przypadku braku zezwolenia na przebywanie w tym miejscu: odnotować zastrzeżenie na liście przewozowym.
o    W przypadku braków, uszkodzenia lub odmowie odbioru części lub całości ładunku: natychmiast powiadomić zarządzającego transportem
10.       Podczas zdejmowania pustego lub załadowanego kontenera na terminalu należy zawsze otrzymać potwierdzenie zdjęcia (list przewozowy, raport uszkodzeń, dowód dostawy, stempel i podpis na liście przewozowym,…) i nie zapomnieć o zdjęciu zamka.




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.